Praktijkschool Hulst
  • Register
    • Login
  • Hulp & Contact

Hulp & Contact

Delectus ratione corrupti libero blandit doloribus sollicitudin pretium praesent aperiam consectetur labore ad porro! Taciti vel laboriosam aliquam harum per, mi, porro molestias mollitia? Sem.

Sagittis sunt ad fugiat metus ullamco? Convallis nulla, sapiente amet. Tempor impedit! Molestiae justo libero impedit ratione dignissim, dis optio eaque repellendus voluptate, aperiam euismod.

All
Docent
Student
Ik kan het document niet uploaden - Leestekens in de bestandsnaam

Als je leestekens hebt opgenomen in de bestandsnaam van het document, dan lukt het niet altijd om dit bestand ook toe te voegen aan het portfolio. Zorg er voor dat al deze leestekens zijn weggehaal en probeer het dan opnieuw.

ik heb geen inloggegevens gekregen, hoe kan ik inloggen?

Voor de iedere docent is een account aangemaakt op het platform. Het wachtwoord kun je zelf instellen door op de functie ‘wachtwoord resetten’ te klikken. Hiermee wordt een link naar jouw mailadres gestuurd, waarmee je een wachtwoord in kunt stellen.

Ik heb de wachtwoord reset-link opgevraagd (om mijn wachtwoord te wijzigen) maar ik ontvang geen mail.

Het kan voorkomen dat de mail in de SPAM folder van jouw mailbox is terecht gekomen. Controleer daarom deze SPAM folder. Mocht de mail ook daar niet te vinden zijn neem dan contact op met het Portfolio-Team Praktijkschool Hulst.

I wil graag een document beoordelen binnen een portfolio van een student, hoe doe ik dat?

Als docent heb je rechten om de documenten in het Portfolio van een student te beoordelen.
Dit doe je als volgt:

  1. log in op het portfolio
  2. selecteer het portfolio
  3. selecteer de betreffende student
  4. selecteer het betreffende formulier
  5. achter elk geupload bestand zie je een drietal buttons, te weten: Bewerken (potlood-icoontje) verwijderen (prullenbak-icoontje) en Wijzig Status (drie puntjes onderelkaar).
  6. klik op de button met de drie puntjes, er klapt een submenu uit, met drie statussen.
  7. klik op de betreffende status, die relevant is
  8. je ziet op de regel (in kolom Status) nu de gewijzigde statu staan.
  9. klik vervolgens op de 'SAVE' button onderaan om de wijzigen op te slaan.

Op het moment dat een document de status 'Compleet' heeft gekregen, is het voor de Student niet meer mogelijk om wijzigingen op dat document aan te brengen (het bestand kan niet gewijzigd nog verwijderd worden). Wanneer de student dit document alsnog moet wijzigen, dan dien je als docent eerst de status te wijzigen.

Hoe voeg ik een fysiek document toe aan een portfolio van een student?

Als je een fysiek document hebt die toegevoegd moet worden aan het portfolio, dan moet van dit document een scan gemaakt te worden, zodat er een digitaal bestand beschikbaar is. Dit bestand kan vervolgens geüpload worden binnen de omgeving.

Is er geen scanner beschikbaar dan kun je ook je smartphone gebruiken. Maak bij voorkeur geen foto, maar maak een scan met een ScannerApp (suggesties: link). Met een ScannerAPP kun je direct opslaan als PDF bestand en wordt het bestand niet heel groot (zoals bij een foto wel gebeurd).

Ik kan het document niet uploaden - Leestekens in de bestandsnaam

Als je leestekens hebt opgenomen in de bestandsnaam van het document, dan lukt het niet altijd om dit bestand ook toe te voegen aan het portfolio. Zorg er voor dat al deze leestekens zijn weggehaal en probeer het dan opnieuw.

Ik heb een formulier geselecteerd, maar wat moet ik doen?

Elke formulier heeft een titel en een korte introductie.
Daarnaast is er rechtbovenin het scherm een blauwe button (met 3 stipjes) waar de optie 'Hulp' wodt getoond. Een side menu aan de rechterkan wordt opengeklapt voor meer informatie.

Ik ben mijn inloggegevens kwijt, wat moet ik doen?

Mocht je de mail met inloggegevens kwijt zijn, dan kunt je de gegevens opvragen bij de docent.

Hoe voeg ik een fysiek document toe aan mijn portfolio?

Als je een fysiek document hebt die toegevoegd moet worden aan het portfolio, dan moet van dit document een scan gemaakt te worden, zodat er een digitaal bestand beschikbaar is. Dit bestand kan vervolgens geüpload worden binnen de omgeving.

Is er geen scanner beschikbaar dan kun je ook je smartphone gebruiken. Maak bij voorkeur geen foto, maar maak een scan met een ScannerApp (suggesties: link). Met een ScannerAPP kun je direct opslaan als PDF bestand en wordt het bestand niet heel groot (zoals bij een foto wel gebeurd).

Copyright 2022 The Innovation Tree